آموزش های رایگان, والدگری موثر

نوجوان سالم پرورش دهیم

نوجوان سالم پرورش دهیم

953 نفر این پست را دیده اند

چگونه نوجوان سالم پرورش دهیم؟ تربیت نوجوانی سالم و هدفمند در این دوران واقعا دستاوردی مهم است. در زیر مواردیکه به شما در این راه کمک کننده خواهد بود توضیح داده شده است.

برای پرورش یک نوجوان سالم باید به رعایت مواردی توجه کنیم:

1. رفت و آمد با افراد موفق:

زمانی می توانیم نوجوانی سالم بار بیاوریم که با آدم‌های موفق و سالم ارتباط برقرار کنیم. در کنار ارتباطات خانوادگی با دوستانی رفت و آمد کنیم که هر کدام در حیطه ای موفقند.

هیچ کس نمیتواند در همه جوانب زندگی موفق و کم اشتباه باشد. یکی موقعیت کاری خوب دارد، در حالیکه از نظر روابط عاطفی و خانوادگی ضعیف است. دیگری به بدنش میرسد و ورزش و سبک تغذیه سالمی دارد اما لزوما درآمد بالایی ندارد. آن یکی در موسیقی و کتاب سررشته دارد اما شاید اهل مسئولیت پذیری نباشد.

اما چطور چنین افرادی را پیدا کنم و نوجوانم را به آنها نزدیک کنم؟

به زندگی اطرافیانتان دقیق تر توجه کنید. مثلا وقتی میبیند یکی از دوستانتان رابطه خانوادگی خوبی دارد، وقتی دعوتش کرده اید سر صحبت را باز کنید و در مقابل نوجوانتان از دوستتان بپرسید چه کرده که توانسته خانواده خوبی تشکیل دهد؟ همین سوال را از دیگرانی که بیزینس خوبی دارند یا سبک زندگیشان سالم است بپرسید و درباره این نقطه قوت ها گفتگو کنید. به این شکل فرزند شما راهنمایی می شود و مهارت هایی می آموزد.

توانایی پیدا کردن این افراد حتما به پرورش یک نوجوان سالم می انجامد.

2. شرکت در دوره ها و گروه های مفید:

نام نویسی یک نوجوان در گروه های مفید که در آنها گف و شنودهای مفید هست نیز موثر است. مثلا گروه های کتابخوانی، دوره‌های روان‌شناسی معتبر که در آنها موضوعات مفیدی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.

در همین گروه ها یک نوجوان کم کم برای خود هویتی میسازد، فرصت خودشناسی و ارتقای اعتماد به نفس او فراهم میشود. او در این گروه ها حرف هایی را که از این ور آن ور میشنود به بحث میگذارد و تفکر نقادانه را می آموزد (یعنی یاد میگیرد هر حرفی بدون فکر و بررسی قبول نکند). او می آموزد احساساتش را مدیریت کند و هر حرفی را هرجایی نزند. کسب همین مهارت ها تعریف نوجوان سالم است.

از همه مهم تر او به هم صحبتی با افراد پخته و معقول عادت میکند. در چنین شرایطی یک نوجوان دیگر هر جمعی را نمی پذیرد یا در هر چالشی شرکت نمی کند و درگیر پوچ گرایی نمیشود. حرف های آدم های سطحی را تاب نمی آورد. همان آدم هایی که وقتشان را به بطالت و بیهودگی تلف می کنند.

البته که هر نوجوانی ممکن است مدتی از گروه های سرگرم کننده و جمع های هیجان برانگیز خوشش بیاید اما در نهایت غرق یا قربانی آنها نمی شوند.

چگونه نوجوان سالم پرورش دهیم؟

شرکت کردن در گروه های مفید، سبک زندگی یک نوجوان سالم

توجه کنید که ممکن است یک نوجوان به طرز غیر متعارفی لباس بپوشد یا آرایش کند اما در عین حال ذهنش می تواند سالم کار کند و به محیط های غنی عادت کند.

چگونه نوجوان سالم پرورش دهیم؟

دوره های مرتبط:

یکی از این دوره ها “دوره مهارت های زندگی برای نوجوانان” در همینجاست. شما می توانید اینجا را کلیک کنید و مشخصات این دوره را مطالعه کنید.

در عین حال خودِ شما به عنوان والد یا معلم یک نوجوان می توانید به طور مفصل مهارت های اساسی برای پرورش یک نوجوان سالم را بیاموزید. ما برای این منظور هم “دوره سواد ارتباط با نوجوانان” را تهیه دیده ایم که آنلاین است و می توانید هرکجا که هستید به آن گوش کنید و نکات فوق العاده ای را بیاموزید. اینجا را کلیک کنید که درباره این دوره بیشتر بدانید.

 

مرجان حسینی زاده

روانشناس کودک،نوجوان و خانواده

می توانید در واتس آپ به شماره 2446 624 901 98+ پیام بدهید و در این زمینه مشورت بگیرید.

 

هنوز امتیازی ثبت نشده

لطفا امتیاز دهید:

سفارش های شما

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

کاربران عزیز
لطفا به این نکات توجه فرمایید:
1. در انتخاب و وارد کردن آدرس ایمیل و شماره موبایل خود دقت کنید؛ چراکه تمام مراحل ثبت نام، ورود و بازیابی رمز عبور از طریق ایمیل و شماره موبایل شما انجام میگردد.
2. بالای صفحه سمت چپ اسم شما قید شده است؛ با کلیک بر روی اسم خود می توانید به پنل کاربری خود دسترسی داشته باشید.
۳. اگر فایل ها دانلود میشود و شما نمیتوانید مشاهده کنید لطفا از پلیر دیگری برای مشاهده ویدیو ها استفاده نمایید(پلیر پیشنهادی: VLC Player).
۴. لطفا برای خدمات بهتر و بدون مشکل، مرورگر اینترنتی خود را بروز کنید(مرورگر پیشنهادی: کروم Google Chrome)
۵. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، اینجا را کلیک کنید تا رمز عبورتان را بازیابی کنید.
۶. برای اطلاع مشکل خود در رابطه با سایت و مسایل فنی اینجا را کلیک کنید.
۷. در صورت دریافت نکردن ایمیل، لطفا پوشه اسپم spam ویا junk  را هم چک فرمایید.
۸. در صورتیکه بر روی لینک های ارسالی در داخل ایمیل کلیک می کنید و اتفافی رخ نمیدهد باید گزینه look safe را حتما بزنید.
9. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انتخاب دوره مناسب خود، اینجا را کلیک کنید.
۱۰. لطفا اگر سوال بیشتری دارید یا می خواهید برای پرسش و پاسخ وقت بگیرید از طریق شماره واتساپ 989016242446+ WhatsApp با مسئول مربوطه چت کنید.