Effective Parenting, Free training

والدین هلیکوپتری چه کسانی هستند؟

والدین هلیکوپتری چه کسانی هستند؟

151 people have seen this post

والدین هلی کوپتری چه کسانی هستند؟

والدینی که مثل پروانه دور فرزندشان می گردند و با کنترل بیش از حد می خواهند از آن ها  مراقبت کنند و فرزندی بدون نقص و کامل داشته باشند.

مداخله در بحث و دعوای فرزند با همکلاسی

پرسیدن از روزی که فرزندمان پشت سر گذاشته کار بدی نیست اما اگر بعد از شنیدن تعاریف و  ماجراهایش هیجان زده شویم و واکنش های هیجانی نشان دهیم و سراغ حل مسئله برویم درست نیست چون انتقال دهنده این پیام است که او قدرت تنظیم و مدیریت مسائلش را ندارد،پس بعد از شنیدن حرف های فرزندمان از او بپرسیم که خودش چگونه می خواهد مشکلش را با دوستش حل کند؟ پیشنهاد دادن یا راهکار یاد دادن بد نیست اما مداخله مستقیم در ماجراهای فرزندمان با دوستان یا همکلاسی هایش درست نیست.این کار این پیام را می دهد که ما اطمینان نداریم که تو به تنهایی بتوانی مسائلت را حل کنی و مفهوم این پیام می تواند در آینده به دلیل تاثیر بر اعتماد به نفس و استقلال افراد دردسرساز باشد و در بزرگسالی تاثیر مخربی بر روابط عاطفی و شغلی و تحصیلی و اجتماعی انها خواهد داشت.

در صورتی که شاید این مشکل که والدین دوست دارند تمام مسائل فرزندشان تحت نظر و کنترل انها باشد به مشکلات و مسائل حل نشده خود والدین برمی گردد.

مداخله در تکالیف شخصی فرزند

قبل از هر چیزی آگاه بودن از اینکه چه زمانی و در چه سنی باید انتظار انجام چه کارهایی را از فرزندمان داشته باشیم مهم است.و بعد اجازه بدهیم بچه ها خودشان تلاش کنند کارها را انجام دهند حتی اگر اشتباه می کنند اشکالی ندارد نباید انتظار غیرواقع بینانه داشته باشیم.اگر وظیفه ای اضافه بر توان بچه به او می سپاریم این روش سازنده نخواهد بود کودک یا زیرفشار می ماند و رها می کند یا خشمگین می شود و نمی تواند رفتار خوبی بیرون از خانه با بقیه داشته باشد.اگر وظایف بیشتری محول می کنیم و خودمان مداخله می کنیم که بچه بهتر بتواند کاری را انجام دهد این روش به اعتماد به نفس و عزت نفس او آسیب می زند و احساساتش رشد نمی کند بلکه تضعیف می شود.

والدینی که مربی ِمربی فرزندانشان هستند!

این گروه از والدین کسانی هستند که راهی برای رسیدن به آرامش و اطمینان خاطر در درون خودشان پیدا نکرده اند و با این رفتارها نگرانی هایشان را روی بچه ها پیاده می کنند.و گاهی به این دلیل که فکر می کنند توانایی هایی دارند که می توانند به فردی که متخصص در زمینه کارش است بگویند چه کاری بهتر است یا نیست. یا از این طریق هم می خواهند بچه را زیرنظامی که نظام خودشان است قراردهند.در واقع فرزندشان در مقابل دوستان و مربی زیرفشار قرارمی گیرد چون احتمالا او را در برابرعکس العمل مربی ای قرار می دهیم که نظارت مداوم والدین برایش خوشایند نیست و این باعث می شود دیدگاهش نسبت به بچه  تغییر کند یا برعکس مجبور می شود زیاد از حد توجه کند و این در مقابل دیگران خوب نیست یا باعث می شود بچه از تجربه ای که در حالت عادی باید داشته باشد محروم شود،چون گاهی لازم است دیده نشدن و شکست را در تجربه کند تا آمادگی بیشتری برای حضور در جامعه پیدا کند پس بنابراین بازهم این فرزندان متضرر می شوند.

والدین هلی کوپتری را کجا بیشتر می بینیم؟

۱.والدینی که از لحاظ اقتصادی و رفاهی در سطح بالایی هستند.

۲.والدینی که پزشک یا وکیل هستند و مخصوصا مادرانی که شغل مدیریتی دارند یا والدینی که می خواهند کمتر وقت گذاشتن برای فرزندانشان را جبران کنند.

۳.والدینی که با یکدیگر تفاهم ندارند.یعنی هر دو موافق مراقبت بیش از حد نیستند و حتی خودشان هم توسط والد دیگر تحت نظر و درگیر هستند.

اصلاح رفتاروالدین هلی کوپتری

زمانی که حال والدین خوب باشد و بتوانند تعادل را در خودشان ایجاد کنند و احساساتشان را بشناسند و مدیریت کنند، توانایی بازبینی رفتار و افکارشان را به دست می آورند و می توانند مشاهده کنند که در مقابل فرزندانشان چه کارهایی را می توانند انجام دهند یا انجام ندهند که زورگو و مستبد یا کنترلگر و یا سهل گیر نباشند و تصویر درستی از خودشان به فرزندشان نشان بدهند و صرفا به عنوان حمایت گر در کنار فرزندانشان باشند.

No points registered yet

Please rate:

Shopping cart

Sign in

No account yet?

Dear users
Please pay attention to these points:
1. Be careful in choosing and entering your email address and mobile number; Because all the steps of registration, login and password recovery are done through your email and mobile number.
2. Your name is written on the top left side of the page; You can access your user panel by clicking on your name.
3. If the files are downloaded and you cannot view them, please use another player to view the videos (recommended player: VLC Player).
4. Please update your internet browser for better and problem-free services (recommended browser: Google Chrome)
5. If you have forgotten your password, click here to recover your password.
6. Click here to know your problem related to the site and technical issues.
7. If you do not receive the email, please check the spam or junk folder.
8. If you click on the links sent inside the email and nothing happens, you must click the look safe option.
9. Click here for more information on choosing the right course for you.
10. Please, if you have more questions or want to take time for questions and answers, chat with the relevant official via WhatsApp number +989016242446.