آموزش های رایگان, والدگری موثر

تفاوت مادر کامل و کافی چیست؟

تفاوت مادر کامل و کافی چیست؟

500 نفر این پست را دیده اند

تفاوت مادر کامل و کافی چیست؟

 مادر کامل در دسترس و پاسخگو نیست چون می خواهد با کار زیاد بهترین امکانات را فراهم کند و عملکرد شغلی خوبی داشته باشد حتی در دو سال اول زندگی کودک.
مادر کافی همیشه در دسترس و پاسخ‌گو است حتی وقتی شاغل است و می خواهد کودک را به مهدکودک بفرستد نزدیک‌ترین مهد به محل کارش را انتخاب می کند که بتواند در مواقع ضروری در دسترس باشد یا چند ساعت یک بار به کودک سر بزند.
مادر کامل عشق باقید و شرط می‌دهد به عنوان مثال می گوید اگر اتاقت را مرتب کنی من تو را دوست دارم یا اگر بیست بگیری تو را دوست دارم اما مادر کافی عشق بی‌قیدوشرط می‌دهد برای محبت و نوازش کردن کودک هیچ شروطی تعیین نمی کند.
مادر کامل قبل‌ از آنکه فرزندش خواسته‌ای داشته باشد آن را برآورده می‌کند و تمام خواسته‌های فرزند را برآورده می‌کند مادر کافی گاهی به‌موقع بی‌توجهی می‌کند و خواسته‌های فرزندش را نادیده می‌گیرد.
مادر کامل هر لحظه از کودکش مراقبت می‌کند و حتی یک لحظه از او غافل نمی‌شود و اجازه بسیاری از تجربه‌ها را به او نمی‌دهد طوری که بدون مادر احساس تنهایی و خطر می‌کند و احساس می‌کند نمی‌تواند با خطر روبرو شود.
مادر کافی نقش ناظر را دارد و از امنیت محیط برای کودک اطمینان حاصل می‌کند و تحت نظارت خود اجازه تجربه به کودک می‌دهد حضور امنش به کودک شجاعت رویارویی با خطر را می‌دهد.
مادر کامل تمام تلاش خود را می‌کند تا مادری خوب و مورد تایید باشد مادر کافی نگران حرف‌ها و قضاوت‌های سایرین نیست و کاری را انجام می‌دهد که برای خانواده و فرزندش خوب است نه کاری که مورد تأیید دیگران باشد.
مادر کامل صرفاً به کودک عشق و محبت می‌دهد اما به دلیل ناآگاهی به نیازهای روان‌شناختی فرزندان خود توجه کافی ندارد. مادر کافی علاوه‌بر عشق و محبت به کودک احترام می‌گذارد به فرزندشان اجازه ابراز نظر می‌دهند با گوش دادن به حرف‌هایش و دادن فضا برای ابراز نظر مسیر پیشرفت و اعتمادبه‌نفس را برایش هموار می‌کند مادر کامل برای فرزندش دلسوزی می‌کند و بین خود و فرزندش وابستگی ایجاد می‌کند. اجازه نمی‌دهد کودک از خودش دفاع کند و مشکلاتش را همیشه سریع رفع می‌کند.
مادر کافی مهرورزی می‌کند و بین خود و فرزندش دل‌بستگی ایجاد می‌کند به کودک کمک می‌کند که مشکلاتش را بشناسد و خودش آن‌ها را حل کند مادر کامل سعی در کنترل کودک دارد ،مادر کافی سعی در کنترل محیط دارد. مادر کامل یک مادر خشن است.
مادر کافی یک مادر مقتدر و قاطع است. مادر کامل در خانواده هم‌زمان نقش قاضی پلیس و معلم را ایفا می‌کند مادر کافی نقش ناظر را دارد و از امنیت محیط برای کودک اطمینان حاصل می‌کند. مادر کامل با کودکش بازی نمی‌کند و مدام دنبال آموزش دادن نصیحت و امر و نهی اوست درحالی‌که در پنج سال نخست کودک نیاز به آموزش جدی و مستقیم ندارد زیرا به‌طور طبیعی تحولات و تغییرات را پشت سر می‌گذارد و نقش اصلی مادر این است که این تحولات را شناخته و با آن‌ها بدون اضطراب مواجه شده و سعی نکند کودک را در این مسیر سریع‌تر به پیش براند.
مادر کافی  با کودک خود با هدف داشتن اوقات خوب و ایجاد برقراری رابطه‌ای صمیمانه بازی می‌کند و او را برای دوران نوجوانی واکسینه می‌کند( در پنج سال نخست زندگی تاثیر مثبت نظارت و همراهی بدون اضطراب مادر بیش‌ از آموزش‌های مستقیم وی می‌باشد). مادر کامل کودک در خانه او نفر اول است خود را وقف کودک می‌کند و در سخت‌ترین لحظه زندگی‌اش نیز خواسته‌های کودک را در اولویت قرار می‌دهد.
مادر کافی کودک در خانه او نفر اول نیست برای تفریح و شادی کل خانواده برنامه‌ریزی می‌کند در کنار کودک خود و همسرش اهمیت می‌دهد. برای مادرکامل کمیت رابطه‌اش با کودک مهم است برای مادری کافی کیفیت رابطه‌اش با کودک مهم است. مادر کامل گاهی به فرزندش رشوه می‌دهد مادر کافی او به فرزندش رشوه نمی‌دهد درعوض پاداش می‌دهد. مادر کامل صرفاً حرف‌های کودک را می‌شنود.
مادر کافی سعی می‌کند به حرف‌های کودک گوش کند مادر کامل احساسات فرزندش را سرکوب می‌کند و به او اجازه ابراز احساسات اش را نمی‌دهد و قادر به درک کردن احساسات و همدلی با او نیست بلکه او را قضاوت و سرزنش می‌کند و گاه حتی توبیخ می‌کند.
مادر کافی به کودکش اجازه ابراز احساساتش را می‌دهد و خود نیز به‌جای نمایش احساسات، آن‌ها را به شکل سالم بیان می‌کند تا الگویی برای مدیریت احساسات برای او باشد بعلاوه مسئولیت احساساتش را می‌پذیرد و مسئول احساسات بد خود را کودکش نمی‌داند و سعی می‌کند احساسات کودک را درک کند و آن‌ها را پرورش بدهد. مادر کامل همواره عجله دارد ولی مادرکافی یک مادر صبور است.
مادر کامل در کودک ترس از شکست ایجاد می‌کند مادر کافی در کودک میل موفقیت و یادگیری به وجود می‌آورد .برای مادر کامل اجرای قوانین کم‌اهمیت توسط فرزندش بسیار مهم است ولی  مادر کافی ترجیح می‌دهد فقط روی قوانین خیلی مهم و حیاتی تمرکز کند.
مادر کامل به فرزندش احساس گناه بی‌ارزشی و حقارت می‌دهد مادر کافی به فرزندش احساس ارزشمندی می‌دهد. مادر کامل یک مادر مداخله‌گر است کودک فرصتی برای شناخت و کشف به تنهایی ندارد مادر کافی یک مادر تسهیل‌گر است مادر حضور دارد اما حضورش به‌قدری پررنگ و مداخله‌گر نیست که کودک احساس ناکامی کند و فرصتی برای خلاقیت نداشته باشد.
مادر کامل او بیشتر از فرزندش انتقاد می‌کند مادر کافی نقش تشویق در تربیت را پررنگ می‌داند. مادر کامل  بر نقاط ضعف خود و فرزندش تمرکز دارد و گمان می‌کند اصلاح رفتارهای او و خودش تنها از این طریق ممکن است، مادر کافی بر نقاط قوت خود و فرزندش تمرکز دارد بدرفتاری و آزارهای جزئی کوچک را نادیده می‌گیرد و به کودک فرصتی برای بهبود رفتارش می‌دهد.
مادر کامل کودک را با دیگران مقایسه می‌کند مادر کافی در پی مقایسه کودک با خود کودک است. مادر کامل انتظاراتش از کودک بیشتر از توانایی‌های کودک است مادرکافی انتظاراتش از کودک کاملاً متناسب با توانایی‌های کودک است.
مادر کامل می‌خواهد آرزوهای ناکام خود را از طریق کودک برآورده کند مادر کافی به‌دنبال کشف استعدادهای فرزندش است. مادر کامل هویت خود را در فرزندش جستجو می‌کند و تحقق علایق و آرزوهای خود را در فرزندش دنبال می‌کند مادر کافی یک هویت مستقل دارد یک زندگی شخصی جدا از فرزندش برای خود دارد و تمام شادی و لذت زندگی‌اش را به فرزندش محدود نمی‌کند می‌داند و فرزندش روزی بزرگ می‌شود و از خانه او می‌رود پس در عین این‌که در دسترس بودن برای فرزندانتان اهمیت دارد باید یک زندگی مستقل شامل دوستان علایق و فعالیت‌های مورد علاقه داشته باشید.
دغدغه‌های مادر کامل در مورد فرزندش محدود به تغذیه پوشاک دست‌شویی و حرف مردم می‌شود، مادر کافی  بیش‌ از هر چیزی نگران خلاقیت اعتمادبه‌نفس عزت‌نفس و مسئولیت‌پذیری فرزندش است.
مادر کامل ارتباط عاطفی با همسرش را قربانی فرزندش می‌کند مادر کافی ارتباط عاطفی‌اش با همسرش را حفظ می‌کند.
مادر کامل خودش را وقف کودک می‌کند. مادر کافی به خودش و آرزوهایش اهمیت می‌دهد مادر کامل می‌توان گفت که او یک صنعتگر است. مادر کافی می‌توان گفت او یک باغبان است مادر کامل به آینده خود و کودک امید چندانی ندارد، مادر کافی او بسیار به آینده خود و کودک امیدوار است.
مادر کامل در تربیت فرزند از آزمون‌ و خطا استفاده می‌کند و می‌خواهد یک‌شبه همه‌چیز درست شود مادر کافی او برای تربیت کودک مطالعه کرده و آموزش‌های لازم را دیده‌است و می‌داند در طول زمان به مادر کافی تبدیل می‌شود. مادر کامل هیچ‌وقت احساس آرامش ندارد و عملاً فشار زیادی برای مراقبت از کودک و ایده‌آل بودن روی او وجود دارد مادر کافی احساس آرامش دارد و برای خودش زمانی برای استراحت و تفریح قرار می‌دهد دیدن فیلم رفتن به کلاس ورزشی یا خرید گهگاهی غذا از بیرون.

 برای مادر خوب بودن باید برخی صفات را در خود پرورش دهید و تلاش کنید مادر کافی باشید نه مادر کامل مادر کامل و بی‌عیب‌ و نقص هدفی غیرممکن است ما انسانیم و ناقص بودن طبیعت ماست برای خود و انسانیت خود شفقت و دلسوزی داشته باشیم ،بهترین تلاش خود را داشته باشیم با  دانستن اینکه اشتباه خواهیم کرد. به تلاش های خود ضمن آکاهی به محدودیت ها احترام بگذاریم و برای ترمیم خود تلاش کنیم.

هنوز امتیازی ثبت نشده

لطفا امتیاز دهید:

سفارش های شما

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

کاربران عزیز
لطفا به این نکات توجه فرمایید:
1. در انتخاب و وارد کردن آدرس ایمیل و شماره موبایل خود دقت کنید؛ چراکه تمام مراحل ثبت نام، ورود و بازیابی رمز عبور از طریق ایمیل و شماره موبایل شما انجام میگردد.
2. بالای صفحه سمت چپ اسم شما قید شده است؛ با کلیک بر روی اسم خود می توانید به پنل کاربری خود دسترسی داشته باشید.
۳. اگر فایل ها دانلود میشود و شما نمیتوانید مشاهده کنید لطفا از پلیر دیگری برای مشاهده ویدیو ها استفاده نمایید(پلیر پیشنهادی: VLC Player).
۴. لطفا برای خدمات بهتر و بدون مشکل، مرورگر اینترنتی خود را بروز کنید(مرورگر پیشنهادی: کروم Google Chrome)
۵. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، اینجا را کلیک کنید تا رمز عبورتان را بازیابی کنید.
۶. برای اطلاع مشکل خود در رابطه با سایت و مسایل فنی اینجا را کلیک کنید.
۷. در صورت دریافت نکردن ایمیل، لطفا پوشه اسپم spam ویا junk  را هم چک فرمایید.
۸. در صورتیکه بر روی لینک های ارسالی در داخل ایمیل کلیک می کنید و اتفافی رخ نمیدهد باید گزینه look safe را حتما بزنید.
9. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انتخاب دوره مناسب خود، اینجا را کلیک کنید.
۱۰. لطفا اگر سوال بیشتری دارید یا می خواهید برای پرسش و پاسخ وقت بگیرید از طریق شماره واتساپ 989016242446+ WhatsApp با مسئول مربوطه چت کنید.